Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK likwidują 50 ograniczeń prędkości w Inowrocławiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
28-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Dzięki zrealizowanym pracom utrzymaniowym poprawiono przepustowość stacji Inowrocław, umożliwiając pociągom pasażerskim i towarowym jazdę z prędkością rozkładową. Jeszcze na początku 2024 r. na stacji obowiązywało aż 50 ograniczeń prędkości, a do końca roku nie pozostanie ani jedno. Łączna wartość zrealizowanych przez Polskie Linie Kolejowe SA robót wyniosła blisko 5 mln zł netto – informuje zarządca infrastruktury.

Stacja Inowrocław jest jedną z najważniejszych na kolejowej mapie województwa kujawsko-pomorskiego. Stąd odjeżdżają pociągi w kierunku Bydgoszczy i Trójmiasta, Torunia i Olsztyna, Poznania i Wrocławia, czy też Włocławka i Łodzi. W ciągu doby przez stację przejeżdża nawet 160 pociągów dalekobieżnych, regionalnych i towarowych.

Jeszcze na początku 2024 r. na stacji obowiązywało 50 ograniczeń prędkości, co było rekordem w skali sieci PLK SA. Powodem ich wprowadzenia był pogarszający się stan techniczny torów i rozjazdów. Stacja jest planowana do kompleksowej przebudowy w ramach modernizacji linii kolejowej 131 Chorzów Batory – Tczew. Inwestycja jest na etapie projektowania i pozyskiwania decyzji administracyjnych, a jej realizacja planowana jest po zapewnieniu źródeł finansowania. PLK SA zdecydowały o likwidacji ograniczeń prędkości w ramach robót utrzymaniowych jeszcze przed modernizacją.

Priorytetowym zadaniem było zwiększenie przepustowości na torach głównych zasadniczych na liniach 131 i 353 (Poznań Wschód – Skandawa). W tym celu wymieniono 3 rozjazdy, podkłady pod rozjazdami (podrozjazdnice) i w torach. Po uzupełnieniu tłucznia na miejscu pracowały podbijarki, czyli specjalne maszyny do regulacji toru.

W efekcie prac zlikwidowano zdecydowaną większość ograniczeń prędkości. Pozwoliło to na poprawę przepustowości stacji Inowrocław oraz jazdę pociągów z prędkością rozkładową.

– Konsekwentnie, w ramach prac utrzymaniowych, pracujemy nad zmniejszeniem liczby ograniczeń prędkości na sieci linii kolejowych na terenie całego kraju. W efekcie, niewielkim nakładem sił i środków, poprawiamy warunki realizacji przewozów pasażerskich i towarowych. Korzystają na tym podróżni, bo jesteśmy w stanie przygotować atrakcyjniejszy rozkład jazdy pociągów, oraz przewoźnicy towarowi, ponieważ poprawia się przepustowość szlaków oraz skraca czas przewozu ładunków – mówi dyrektor ds. utrzymania infrastruktury i członek zarządu PLK SA Krzysztof Waszkiewicz.

Obecnie na stacji Inowrocław obowiązuje tylko jedno ograniczenie prędkości, którego likwidacja planowana jest do połowy grudnia br. poprzez wymianę podkładów i podsypki toru. Dotąd zrealizowane roboty kosztowały 4,85 mln zł netto ze środków budżetowych PLK SA.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia gotowa. Dworzec na miarę ambicji kolei!

Pasażer

Warszawa Zachodnia gotowa. Dworzec na miarę ambicji kolei!

Jakub Rösler 28 listopada 2025

PKP PLK: GSM-R - mediacje bliskie zakończenia

Infrastruktura

PKP PLK: GSM-R - mediacje bliskie zakończenia

PKP PLK, opr. RC 27 listopada 2025

PKP PLK o tunelu w Łodzi: Styczniowy termin uruchomienia TBM Katarzyny nadal nierealny

Infrastruktura

RegioJet: Nie mamy informacji o dochodzeniu w sprawie korupcji

Prawo i polityka

Niemcy postulują płatne autostrady w całej UE

Infrastruktura

Niemcy postulują płatne autostrady w całej UE

Magdalena Romanowska 28 lipca 2020

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia gotowa. Dworzec na miarę ambicji kolei!

Pasażer

Warszawa Zachodnia gotowa. Dworzec na miarę ambicji kolei!

Jakub Rösler 28 listopada 2025

PKP PLK: GSM-R - mediacje bliskie zakończenia

Infrastruktura

PKP PLK: GSM-R - mediacje bliskie zakończenia

PKP PLK, opr. RC 27 listopada 2025

PKP PLK o tunelu w Łodzi: Styczniowy termin uruchomienia TBM Katarzyny nadal nierealny

Infrastruktura

RegioJet: Nie mamy informacji o dochodzeniu w sprawie korupcji

Prawo i polityka

Niemcy postulują płatne autostrady w całej UE

Infrastruktura

Niemcy postulują płatne autostrady w całej UE

Magdalena Romanowska 28 lipca 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij